Hur ska vi förstå Gud?

Bra svar på aktuella frågor om kristen tro

Period: 26 februar – Påskdagen

Varmt välkommen till kursen «Hur ska vi förstå Gud?» som kommer gå över 7 söndagar i Centrumkyrkan Malmö. Fyra av söndagarna är undervisningen en del av gudstjänsten och tre söndagar publiceras en podcast. Kursmaterialet är boken med samma titel av Timothy Keller. Du kan också vara med i en grupp som möts för att samtala kring temat eller andra frågor man funderar över.

Upplägget består av tre delar där du väljer själv om du vill delta på alla eller bara några av delarna:

Del 1: Gudstjänst & podcast

Kom på gudstjänst i Centrumkyrkan Malmö och lyssna till predikoserien «HUR SKA VI FÖRSTÅ GUD?» De söndagar det inte är gudstjänst kommer det läggas upp en podcast.

Del 2: Köp boken ”Hur ska vi förstå Gud?”

Fyll i detta formuläret så får du köpa boken till ett bra pris. Den är inbunden och kostar 150.- (fullt pris är 255.-)

Del 3: Läs och samtala i grupp

Om du inte redan är med i en grupp kan du fylla i att du vill starta en grupp eller vara med i en grupp. Tanken är att gruppen möts varje vecka under perioden och sen avgör ni om ni vill fortsätta efteråt.

Du väljer själv vad du vill vara med om, men för att få köpa boken genom Centrumkyrkan Malmö behöver du registrera dig här eftersom vi samarbetar med studieförbundet Bilda.

Har du frågor kan du kontakta pastor Kai Johansen på kai@centrumkyrkanmalmo.se eller mobil: 0793474814

Sön 26 feb Podcast: Hur ska vi förstå Gud? – Bevis och gudstro
Sön 5 mars Gudstjänst kl 11: Hur ska vi förstå Gud? – Mening och tillfredsställelse
Sön 12 mars Gudstjänst kl 11: Hur ska vi förstå Gud? – Frihet
Sön 19 mars Podcast: Hur ska vi förstå Gud? – Identitet
Sön 26 mars Gudstjänst: Hur ska vi förstå Gud? – Moral
Sön 2 apr Podcast: Hur ska vi förstå Gud? – Rättvisa
Sön 9 apr  Gudstjänst: Hur ska vi förstå Gud? – Hopp

Varmt välkommen på en spännande resa där vi försöker jämföra olika sätt att se på viktiga byggstenar i alla människors liv och hitta svar på vilka svar den kristna tron ger.

Anmäl dig till kursen